Experienta de profesor in Universitate este foarte interesanta. In afara faptului ca pot vedea „cum creste iarba”, sa vad, live, cum progreseaza si evolueaza studentii, cum le cresc interesul si motivatia pentru domeniul evaluarii si cum se pregatesc din ce in ce mai bine de la seminar la seminar, mai am ocazia de a promova un model nou al evaluarii, care sa duca putin mai departe sau foarte departe practica evaluarii din educatie. Declarandu-ma si o sustinatoare a noii abordari din Legea Educatiei – http://www.edu.ro -, sunt, mai ales, o sustinatoare a ideii de calitate in educatie, avand la indemana instrumente deja elaborate la nivel european. Ce inseamna asigurarea calitati in evaluare? Un proces clar de planificare, o implementare de calitate, un proces evaluativ al procesului de evaluare (capacitate metacognitiva, de e a evalua evaluarea, dar avem nevoie sa ajungem acolo!) si, desigur, revizuirea evaluarii… Simplu, nu? Desi pare atat de generos ca oferta de „a face mai bine evaluare in Romania”, chiar si studentii s-au intrebat: se face asa ceva in Romania, ca nu prea pare…?! Nu, nu se face, dar daca ne dorim sa mergem la nivelul urmator de a face lucrurile in orice domeniu din tara noastra, ar fi cazul sa cam incepem sa facem…
Iata, astazi au adus la seminar un film tare interesant despre evaluare… vi-l impartasesc!
Experientele continua! Sper sa iasa o generatie noua de evaluatori, cu orizonturi largite si aspiratii mai inalte. Va asigur ca ma preocup serios de aspectele acestea!